ZHP HUFIEC SZPROTAWA      

VII GRA TERENOWA >>SKRZYDŁO WOLNOŚCI 2011<<

   

VII GRA TERENOWA    

„SKRZYDŁO  WOLNOŚCI”

TERMIN:   19.02.2011 r. / sobota /

MIEJSCE: Teren  miasta Szprotawa

CELE:         Pogłębianie wiadomości z zakresu wiedzy  o historii  naszego  miasta.  Rozwijanie umiejętności orientacji w terenie z wykorzystaniem kompasów, map i znaków topograficznych. Sprawdzenie i podnoszenie sprawności fizycznej harcerzy. Pogłębianie wiadomości i doskonalenie umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. Rozwijanie wrażliwości plastycznej z wykorzystaniem różnych środków plastycznych. Poznanie historii, tradycji oraz specyfikacji zaprzyjaźnionego 11 Batalionu Dowodzenia im gen broni Zygmunta Sadowskiego.

PROGRAM:

VII gra terenowa „SKRZYDŁO  WOLNOSCI” jest propozycją do nietypowego uczczenia rocznicowych dni wyzwolenia naszego miasta w czasie II  Wojny Światowej. W tym roku gra odbędzie się  19.02.2011 r. (sobota).
Gra skierowana jest do harcerzy z poszczególnych drużyn hufca Szprotawa. Zadania są dostosowane  stopniem trudności do  możliwości uczestników.

Uczestnicy  turnieju  to 6-8 – osobowe patrole zgłoszone przez  poszczególne drużyny. / każda drużyna może wystawić większą liczbę patroli. Patrole  rywalizują  miedzy sobą  o  nagrodę „Skrzydło  Wolności”  i mają  do wykonania szereg zadań  przed i trakcie gry.

W tym roku  postaramy się sprawdzić sprawność intelektualną, jak i fizyczną naszych małych „orłów”. Szybkość, siła mięsni i umysłu, sprawność w pokonywaniu umysłowych łamigłówek,  oraz bystre oko – tym  muszą wykazać się harcerze z patrolu, który zostanie nagrodzony statuetką. Każde  zadanie  będzie oceniane. Wszyscy uczestnicy  gry zostaną nagrodzeni pamiątkowymi  dyplomami  dla swoich drużyn, a tylko zwycięska  drużyna otrzyma statuetkę  „SKRZYDŁO  WOLNOŚCI”

 INFORMACJE:

Impreza  organizowana jest  przez sztab gry w następującym składzie:

1.      phm. Waldemar Błażków - komendant gry

2.      phm Agnieszka Śliwińska - za-ca komendanta gry

3.      pwd Anna Rajewska -  członek komendy gry

Gra przeprowadzona zostanie po terenie miasta Szprotawy, bez względu na pogodę, w ramach wniesionego wpisowego zapewniamy: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków,  pamiątkowy znaczek gry, dyplomy dla patrolu, ciepłą herbatę oraz ciepły posiłek. Drużyna może wystawić kilka patroli, w razie rezygnacji z udziału w grze wniesione wpisowe nie będzie zwracane. Sztab nie organizuje przewozów uczestników gry.

 WARUNKI UCZESTNICTWA I ZGŁOSZENIA:

1.      Drużyna  wyznacza  reprezentacje w postaci 6-8 osobowego patrolu +  opiekun – instruktor

2.      Każdy uczestnik uiszcza opłatę w wysokości  5 zł

3.      Drużyna zabiera odpowiednie  ubranie dostosowane do warunków atmosferycznych.

4.      Dobry  humor

Wyposażenie  reprezentacji:

W miarę możliwości regulaminowe umundurowanie, notatnik, przybory do pisania, kompas, przybory do kreślarskie,….wiedza…

ZAGADNIENIA DLA DRUŻYN DO PRZYGOTOWANIA:

1.      Zagadnienia dotyczące  historii   miasta Szprotawa (dawna jak i  okresu wyzwolenia), zabytki architektury.

2.      Wiedza regulaminowa -  umundurowanie ZHP, oznaczenia, historia ZHP w Polsce.

3.      Wiedza z zakresu wojskowości – stopnie wojskowe

4.      Udzielanie pierwszej pomocy  w nagłych wypadkach i transport osoby rannej.

5.      Sposoby kodowania  wiadomości np.: inne niż alfabet morsa oraz WĘZŁY

6.      Wiadomości z zakresu prawidłowego zachowania w terenie (biwakowanie obozowanie, turystyka piesza) – m.in. znaki patrolowe, orientacja  na mapie i w terenie.

7.      3-5 minutowa prezentacja (forma dowolna) do wyboru:   1. Patron 11 Batalionu Dowodzenia  2. Historia 11 Batalionu Dowodzenia  3. Tajemnica „Czarnego Naramiennika”

8.      NOWOŚĆ – wymyślić układ choreograficzny do podkładu muzycznego – Urszula Dudziak PAPAJA     wymyślić i oczywiście zatańczyć na mecie gry !

9.  Zadanie dla opiekuna - zebrać dane osobowe (dla systemu ewidencja) wszystkich członków drużyny / nazwisko i imię, adres zamieszkania, nr pesel, data wstąpienia do ZHP, data złożenia Przyrzeczenia Harcerskiego, stopnie harcerskie, funkcja w drużynie/   to zadanie można skierować na każdego członka drużyny

      Podobnie drużynowi oraz pozostała kadra przygotują swoje dane (PESEL, imię, nazwisko, adres, adres e-mail; przydział służbowy, data wstąpienia do ZHP; daty: przyrzeczenia harcerskiego, zobowiązania instruktorskiego, stopnie, funkcje) - dane te zostaną wprowadzone podczas trwania gry pod okiem administratora danych.

 

POWRÓT