VII
GRA
TERENOWA
„SKRZYDŁO WOLNOŚCI”
MIEJSCE: Teren
miasta Szprotawa
CELE:
Pogłębianie wiadomości z zakresu wiedzy o historii
naszego miasta. Rozwijanie umiejętności orientacji w
terenie z wykorzystaniem kompasów, map i znaków
topograficznych. Sprawdzenie i podnoszenie sprawności
fizycznej harcerzy. Pogłębianie wiadomości i
doskonalenie umiejętności z zakresu udzielania pierwszej
pomocy w nagłych wypadkach. Rozwijanie wrażliwości
plastycznej z wykorzystaniem różnych środków
plastycznych. Poznanie historii, tradycji oraz
specyfikacji zaprzyjaźnionego 11 Batalionu Dowodzenia im
gen broni Zygmunta Sadowskiego.
PROGRAM:
VII
gra terenowa
–
„SKRZYDŁO WOLNOSCI”
jest propozycją do
nietypowego uczczenia rocznicowych dni wyzwolenia
naszego miasta w czasie II Wojny Światowej. W tym roku
gra odbędzie się 19.02.2011 r. (sobota).
Gra skierowana jest do harcerzy z poszczególnych
drużyn hufca Szprotawa. Zadania są dostosowane stopniem
trudności do możliwości uczestników.
Uczestnicy turnieju to 6-8 – osobowe patrole zgłoszone
przez poszczególne drużyny. / każda drużyna może
wystawić większą liczbę patroli. Patrole rywalizują
miedzy sobą o nagrodę „Skrzydło Wolności” i mają do
wykonania szereg zadań przed i trakcie gry.
W
tym roku postaramy się sprawdzić sprawność
intelektualną, jak i fizyczną naszych małych „orłów”.
Szybkość, siła mięsni i umysłu, sprawność w pokonywaniu
umysłowych łamigłówek, oraz bystre oko – tym muszą
wykazać się harcerze z patrolu, który zostanie
nagrodzony statuetką. Każde zadanie będzie oceniane.
Wszyscy uczestnicy gry zostaną nagrodzeni pamiątkowymi
dyplomami dla swoich drużyn, a tylko zwycięska drużyna
otrzyma statuetkę
„SKRZYDŁO WOLNOŚCI”
INFORMACJE:
Impreza organizowana jest przez sztab gry w
następującym składzie:
1.
phm. Waldemar Błażków - komendant gry
2.
phm Agnieszka Śliwińska - za-ca komendanta gry
3.
pwd Anna Rajewska - członek komendy gry
Gra przeprowadzona zostanie po terenie miasta Szprotawy,
bez względu na pogodę, w ramach wniesionego wpisowego
zapewniamy: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych
wypadków, pamiątkowy znaczek gry, dyplomy dla patrolu,
ciepłą herbatę oraz ciepły posiłek. Drużyna może
wystawić kilka patroli, w razie rezygnacji z udziału w
grze wniesione wpisowe nie będzie zwracane. Sztab nie
organizuje przewozów uczestników gry.
WARUNKI
UCZESTNICTWA I ZGŁOSZENIA:
1.
Drużyna wyznacza reprezentacje w postaci 6-8
osobowego patrolu + opiekun – instruktor
2.
Każdy uczestnik uiszcza opłatę w wysokości 5 zł
3.
Drużyna zabiera odpowiednie ubranie dostosowane
do warunków atmosferycznych.
4.
Dobry humor
Wyposażenie reprezentacji:
W
miarę możliwości regulaminowe umundurowanie, notatnik,
przybory do pisania, kompas, przybory do
kreślarskie,….wiedza…
ZAGADNIENIA DLA DRUŻYN DO PRZYGOTOWANIA:
1.
Zagadnienia dotyczące historii miasta
Szprotawa (dawna jak i okresu wyzwolenia), zabytki
architektury.
2.
Wiedza regulaminowa - umundurowanie ZHP,
oznaczenia, historia ZHP w Polsce.
3.
Wiedza z zakresu wojskowości – stopnie wojskowe
4.
Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach
i transport osoby rannej.
5.
Sposoby kodowania wiadomości np.: inne niż
alfabet morsa oraz WĘZŁY
6.
Wiadomości z zakresu prawidłowego zachowania w
terenie (biwakowanie obozowanie, turystyka piesza) –
m.in. znaki patrolowe, orientacja na mapie i w terenie.
7.
3-5 minutowa prezentacja (forma dowolna) do
wyboru: 1. Patron 11 Batalionu Dowodzenia 2. Historia
11 Batalionu Dowodzenia 3. Tajemnica „Czarnego
Naramiennika”
8.
NOWOŚĆ – wymyślić układ choreograficzny do
podkładu muzycznego –
Urszula Dudziak
PAPAJA wymyślić
i oczywiście zatańczyć na mecie gry !
9. Zadanie dla opiekuna - zebrać dane
osobowe (dla systemu ewidencja) wszystkich członków
drużyny / nazwisko i imię, adres zamieszkania, nr pesel,
data wstąpienia do ZHP, data złożenia Przyrzeczenia
Harcerskiego, stopnie harcerskie, funkcja w drużynie/
to zadanie można skierować na każdego członka drużyny
Podobnie drużynowi oraz pozostała
kadra przygotują swoje dane (PESEL,
imię, nazwisko, adres, adres e-mail; przydział służbowy,
data wstąpienia do ZHP; daty: przyrzeczenia
harcerskiego, zobowiązania instruktorskiego, stopnie,
funkcje) - dane te zostaną wprowadzone podczas trwania
gry pod okiem administratora danych.
|